Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

11 september 2013

Review: Simple Pleasures - Annabel Langbein

de Smaak van Cécile

Een leuke verrassing toen ik hoorde dat ik het nieuwe kookboek Simple Pleasures van Annabel Langbein thuis gestuurd zou krijgen voordat het in de winkel zou liggen.




Voor degene die Annabel Langbein niet kennen, zij is een Nieuw Zeelandse kookboek auteur met ruim 20 titels op haar naam. In Nederland is zij bekend door haar kookboek De Free Range Cook en het bijbehorende tv programma op 24 Kitchen.

Annabel kookt met producten van het seizoen, vers uit eigen moestuin of van lokale leveranciers.

de Smaak van Cécile

Het kookboek Simple Pleasures nodigt je uit om samen met familie en vrienden te genieten van heerlijk en eerlijk eten. Dit sluit goed aan bij hoe ik over lekker eten denk en ook in de header van mijn blog schrijf ‘samen culinair genieten is een onmisbaar ingrediënt van geluk’.

Het boek lijkt qua vormgeving erg op De Free Range Cook. Veel en mooie foto’s, leuke kleine voorwoordjes bij elk recept en lekkere eenvoudige recepten.

de Smaak van Cécile

Omdat in het kookboek voornamelijk gebruik wordt gemaakt van verse seizoensingrediënten, zijn de hoofdstukken ook op die manier opgebouwd. Dit is even wennen, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt, is het boek goed te gebruiken. Achter in het boek kun je namelijk ook op basis van recepttitels, ingrediënten en maaltijden zoeken.


de Smaak van Cécile

Omdat er zoveel lekkers in het boek staat is het moeilijk kiezen. Annabel geeft 13 leuke menu suggesties in haar boek.

de Smaak van Cécile

De gerechten zijn toegankelijk, je hoeft geen topkok te zijn om ze te kunnen bereiden en ze zijn veelal goed van te voren voor te bereiden, zodat jezelf ook van het diner kan genieten zonder de hele avond in de keuken te staan. Een deel van de recepten is ook goed te gebruiken voor een doordeweekse maaltijd.

de Smaak van Cécile

Samen met vrienden en mijn man heb ik genoten van een diner uit dit boek. Van te voren had ik met mezelf afgesproken dat ik me geheel aan de receptuur van Annabel zou houden, wel zo leuk voor een eerste ‘test’.

de Smaak van Cécile

Vooraf maakte ik de tuingazpacho. Annabel gebruikte hiervoor als basis tomatensap. Eerlijk gezegd was ik hier een beetje verbaasd over omdat ze veelal met verse producten werkt, maar ik heb het toch geprobeerd. Helaas viel de soep daardoor tegen. De volgende keer zou ik dus ook verse tomaten hiervoor gebruiken. Het salade garnituur in de soep was wel een erg lekkere toevoeging. Als hoofdgerecht aten we zalm met verse pesto en tomaatjes uit de oven, aardappelrösti en gesmoorde venkel met citroen. De zalm en rösti ga ik zeker nog een keer maken! Als toetjes maakte ik een heerlijke citroentaart met frambozen. De recepten van dit diner zal ik de komende tijd op m’n blog met je delen.

de Smaak van Cécile

Kortom, een mooi boek met mooie foto’s en lekkere recepten!

Foto's zijn helaas niet van top kwaliteit, moet nog even wennen dat het 's avonds zo vroeg donker wordt.

Simpley pleasures ligt vanaf heden in de winkel voor €25. Onderstaande kortingsbon mag ik met jullie delen en geeft je tot 1 december 2013 recht op €5 korting! Een leuk cadeau voor jezelf of om cadeau te geven (met de feestdagen).


de Smaak van Cécile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...