Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

7 juni 2013

Zeebaarsfilet met tomatensalsa & knoflookbrood

Vorig jaar ben ik met een vriendin mee geweest naar een workshop die ze aangeboden kreeg bij haar stoomoven. Een stoomoven staat ook op mijn wensenlijstje. Wellicht in ons nieuwe huis? Tot die tijd moet ik het helaas doen met mijn simpele combi oventje, waar je overigens ook lekkere dingen in kunt maken. Tijdens deze workshop maakten we deze gepocheerde zeebaars met tomatensalsa. Ik heb dit gemaakt in een mijn eigen oven en smaakte ook heerlijk. Moet wel eerlijk toegeven dat de zeebaars uit een stoomoven nóg malser is. Een heerlijk licht en makkelijk te maken zomerreceptje!

de Smaak van Cécile

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 2 zeebaarsfilet van elk 150 gram, zonder graten en schubben

  • 0,5 liter visbouillon

  • 3 roma tomaten, ontveld, in blokjes

  • 1 stengel bosui, fijn gesneden

  • 1 scheutje olijfolie

  • 1 el sherry azijn

  • 1 tl poedersuiker

  • zout en peper

  • 2 teentjes knoflook, geperst



Verwarm de oven voor op 180 graden.

Meng voor de salsa de gesneden tomaat en bosui en meng met de olie, azijn, poedersuiker en breng op smaak met zout en peper.

Leg elke zeebaars met het vel naar boven op een bel bakpapier in een ovenschaal. Strooi er peper en een beetje bouillon over. Knoop de pakketjes goed dicht met kook touw. Stoom de vis in 20 min gaar in de oven.

Meng de geperste teentjes knoflook met olijfolie en zout en peper. Snij een stuk Turks brood doormidden en smeer aan beide zijden de knoflookolie en leg de helften weer op elkaar. Bak circa 6 min. in een oven op 180 graden.

Haal de zeebaars voor serveren uit het bakpapier en serveer met de tomatensalsa en het knoflookbrood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...