Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

11 juni 2013

Café Reuring

Voor een aangename culinaire verrassing moet je bij café Reuring in de Pijp in Amsterdam zijn.  Johannes van Dam heeft dit restaurant een 9,5 gegeven en Iens heeft Reuring uitgeroepen tot het beste eetcafé van Amsterdam. De kwaliteit van het eten is erg goed voor een vriendenprijsje. Dit verwacht je zeker niet in een eetcafé.

de Smaak van Cécile

Reuring heeft een kleine kaart met een aantal vaste items en de rest wisselt eens in de twee weken.




Als amuse kregen we een heerlijke gazpacho.

Vooraf nam ik de steak tartare met truffelcrème, Parmezaan en een zacht gekookt in een korstje gebakken eitje. Erg lekker. De burrata met artisjok, courgette, tomaat en pistou (Franse pesto) die mijn moeder en schoonzus namen, zag er ook lekker uit.

Burrata is een verse en frisse, Italiaanse kaas, die gemaakt wordt van mozzarella en room. De buitenkant van dit kaasje is hetzelfde als die van een reguliere mozzarella. De binnenkant is gevuld met mozzarella en room. Hierdoor ontstaat er een zachte, romige structuur. Ik heb een hapje mogen proeven en dit is echt heerlijk! Ga ik zeker eens kopen bij de kaasboer.

Als hoofdgerecht nam ik de Reuring klassieker, runderribstuk. Dit stuk vlees wordt gebraden in roomboter met tijm, rozemarijn en knoflook. Het braadvocht serveren ze mee als jus samen met gepofte knoflook. Een heerlijk stuk mals vlees wat rosé geserveerd wordt.

M'n vader & broer namen de vis van de dag. Zeebaars met gebakken polenta, wat er ook heerlijk uit zag.

De gezellige en lekkere avond sloot ik af met een vers kopje muntthee en een huisgemaakte chocolade truffel om je vingers bij af te likken.

Hier kom ik zeker nog eens terug!

1 opmerking:

  1. Lijkt me erg leuk om langs te gaan en het eten ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...