Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

4 april 2013

Stoofschotel met lam

We hadden in de vriezer nog een zakje met heerlijke lamsstukjes dat ik van m'n ouders had gekregen liggen. Hiervan heb ik een lekkere stoofschotel met sperzieboontjes en aardappeltjes gemaakt.

de Smaak van Cécile

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 500 gr lamsnekvlees (excl. bot) of andere stukjes lam, in blokjes

  • 500 gr sperziebonen

  • 1 ui, gesnipperd

  • 3 teentjes knoflook, geperst

  • 1,5 cm verse gember, geraspt

  • 2 dl bouillon

  • aardappels, geschild en in blokjes

  • 1 rode peper, fijn gesneden

  • zout en peper



Bestrooi de stukjes lam met peper & zout en braad aan in een pan met boter.

Voeg de ui, knoflook, rode peper en gember toe en roer even goed door. Blus vervolgens af met de bouillon. Laat circa een half uur stoven. Roer af en toe door. Voeg de sperzieboontjes en aardappeltjes toe en laat nog circa 20 min mee stoven.

* In ons vakantiehuisje op Schiermonnikoog had ik geen rasp om de gember te raspen. Ik heb het in een knoflookpers gedaan en dat bleek goed te werken. 

* Bij de Turkse supermarkt verkopen ze lams bouillonblokjes (staat een geit voorop, maar heb mij laten vertellen dat deze ook geschikt is voor lam) Je kunt ook prima Maggi bouillonblokjes gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...