Home             Over Cécile             Recepten             Reviews             Contact

10 april 2013

Gevulde paprika

Zowel mijn dochter als ik zijn gek op gevulde paprika's. Je kunt ze vullen met van alles en nog wat. Ik ben deze keer voor de traditionele variant met gehakt gegaan aangezien m'n dochter deze het lekkerste vindt. Vaak maak ik ze een dag van te voren al, zodat ik de gevulde paprika's alleen nog even hoef gaar te stoven zodat we snel aan tafel kunnen na een crèche en werkdag.

de Smaak van Cécile

Ingrediënten voor 3 personen:

  • 3 (rode) paprika's

  • 250-300 gram gehakt

  • 1 ui, gesnipperd

  • 1 teentje knoflook, geperst

  • 1 ei

  • (pittige) paprika poeder

  • 2 el peterselie

  • 0,5 liter runderbouillon

  • blikje tomatenpuree



Was de paprika's, snij het kapje eraf en verwijder de zaadlijsten. Eventueel kan je het steeltje ook verwijderen.

Fruit de gesnipperde ui en geperste knoflook aan in 1 el olijfolie en voeg het gehakt toe en rul deze. Breng op smaak met peterselie, zout & peper en paprikapoeder. Roer tot slot het ei erdoor. Vul de paprika's met het gehaktmengsel en leg het kapje weer terug op de paprika's.

Meng het blikje tomatenpuree en de bouillon. Stoof de paprika's in de tomatenbouillon circa 20 á 30 min gaar. Als het tomatensausje nog te dun is voor serveren kan je hem eventueel wat dikker maken met wat maïzena.

Lekker met (zilvervlies)rijst of couscous en een komkommersalade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...